facebook

Румяна Маринова

Департамент: Здравеопазване и социална работа

Телефон: 0887763896

E-mail: rumianamarinova@abv.bg

Приемно време: -

Професионална автобиография:

Румяна Маринова завършва СУ "Св.Климент Охридски", специалност логопедия. Има богат практически опит с разнообразни комуникативни нарушения. Научните й интереси са насочени към изучаването и формирането на терапевтични подходи при деца с езикови нарушения, дислексия и комбинирани нарушения. Взима активно участие в професионални форуми и има публикации с изразена практическа насоченост.


Публикации:

Научни студии:
1. Маринова Р.,Тодорова Е., (2003). Дискалкулия-прояви при дислексия, в: Ако детето ви има логопедичен проблем (сб.), 55-74. С., ДЛЦ.
2. Маринова Р., Петкова Р. (2009). Диференциация на съскавите от шушкавите консонанти в българския език, 205-265, в Артикулационни нарушения, С. ,изд.НБУ
3. Маринова Р., Тодорова Е.., Стойкова К., Василева В. (2009). Постановка, автоматизация и диференциация на шушкавите консонанти [Ш], [Ж] и [Ч], 153-204, в Артикулационни нарушения, С. ,изд.НБУ
4. Маринова Р., Тодорова Е.., Стойчева К., Манева М., Стойкова К., Манолева А., (2009). Постановка, автоматизация и диференциация на преградните консонанти [К] и [Г], 75-101, в Артикулационни нарушения, С. ,изд.НБУ
Научни статии:
1. Маринова Р., Тодорова Е., (1998). Специфични обучителни трудности при деца с езикови нарушения на развитието и със задръжка в психичното развитие. Специална педагогика, 1, 50-57.
2. Маринова Р., Тодорова Е., (1999). Фонологичен анализ на говорната продукция при деца с открита ринолалия, в: Логопедия и фониатрия (сб.) под ред. на В. Боянова, В. Матанова, Д. Досков), 130-135. С, Херон Прес.
3. Маринова Р., Тодорова Е., (2003). Проблеми на психическото и социално функциониране на детето с дискалкулия и неговото семейство, в: Логопедия и фониатрия (сб.), 182-189. С., ЛЦ Ромел.
4. Маринова Р., Тодорова Е. (2004). Родителски интервенции при деца с комуникативни нарушения в ранна детска възраст, в: Интегративни стратегии в обучението на деца със специални образователни потребности (сб.). С., ДИУУ – СУ.
5. Маринова Р., Петкова Р., (2004). Необходимостта от ранно ограмотяване при корекция на парасигматизъм в предучилищна възраст , в Логопедия и фониатрия (сб.), С., ЛЦ Ромел
6. Маринова Р., (2009). Терапия на дискалкулията, в сп. „Практическа педиатрия” бр.8/2009, С., БД
7. Маринова Р., (2018). Подобряване на организационните умения у деца в начална училищна възраст, в сб. „Интердисциплинарни логопедични практики“, ISBN 978-954-535-863-0, том 3, http://ebox.nbu.bg